بلاگ

بهترین نحوه فروش ماشین تصادفی

بهترین نحوه فروش خودرو تصادفی

خیلی از ما تصور می‌کنیم وقتی خودرویی تصادف کرد دیگر نمی‌توان آن ماشین را فروخت و مشتری برایش پیدا نمی‌شود. برای این‌که بتوانیم خودروی خود را راحت‌تر بفروشیم ممکن است این موضوع را از خریدار مخفی کنیم. این کار اصلا روش مناسبی برای فروش ماشین تصادفی نیست. در اینجا به صورت جامع با هم آشنا می‌شویم اگر خودروی تصادفی داشته‌باشیم، چگونه بدون مخفی کردن تصادفی بودن، خودروی خود را بفروشیم. همچنین اطلاعاتی برای  نحوه‌ی قیمت‌گذاری بدست می‌اوریم.

مراحل تعمیر و بازسازی خودروی تصادفی

در تصادفات ممکن است به هر کدام از اجزای خودرو خساراتی وارد شود. بسته به شدت خسارت قسمت‌های مختلف خودرو تعمیر می‌شود. احتمال دارد که آسیب حادثه‌ ی رانندگی به اندازه‌ای زیاد باشد که نتوان آن را تعمیر کرد. در ادامه با اجزای مهم برای تعمیر خودرو بیشتر آشنا می‌شویم. 

بخش تعلیق

این بخش تاثیر مستقیمی بر شاسی دارد و اگر درست عمل کند اتاقک خودرو نیز در فرم صحیح خود قرار خواهد داشت. بنابراین باید کاملا تعمیر شود تا کابین خودرو به صورت مناسب قرار داشته‌ باشد. زیرا قطعات تعلیق بر روی اتاقک خودرو قرار داده می‌شود. برای تعویض این قسمت حتما سعی کنید تا کیفیت کالایی که استفاده می‌کنید خوب باشد تا بعدا مشکلی ایجاد نکند. 

بخش شاسی

شاسی‌هایی که امروزه در خودروها استفاده می‌شود شاسی‌های فضایی یا مونکوک هستند. این شاسی‌ها در فضایی ۳ بعدی پراکنده شده‌اند. ماشین‌هایی که از این شاسی‌ها استفاده می‌کنند، در هنگامی که به ماشین ضربه‌ای وارد شود، ضربه را پخش و منتقل می‌کند. بنابراین این بخش خیلی مهم است و باید به درستی تعمیر شود.

قطعات پیشرانه 

اگر تصادف از جلو باشد مجموعه ی پیشرانه دچار آسیب می‌شوند و برای این‌که به اتاقک ضربه وارد نشود موتورها از پیشرانه جدا می‌شوند. هنگام اتصال دوباره‌ی قطعات پیشرانه باید به این نکته توجه داشته‌باشیم تا پیشرانه درست سر جایش قرار بگیرد، در غیر این صورت باعث می‌شود که اتاقک خودرو در جایی مناسب نصب شود. این نکته از این جهت مهم است که اگر رعایت نشود بدنه‌ی ماشین می‌لرزد و پولوس‌ها زودتر خراب می‌شوند.

 نکاتی که باید درهنگام معامله رعایت کنیم

همان‌طور که قبلا هم گفته شد زمانی که خودروی ما دچار آسیب می‌شود، ممکن است مقداری از ارزش آن کم شود ولی با استفاده از روش‌هایی می‌توانیم تا حد زیادی جلوی این خسارت‌ها را بگیریم و ماشین خود را با قیمت مناسب بفروشیم. با هم چند نکته مهم برای معامله ی ماشین تصادفی بررسی می‌کنیم تا اگر زمانی به خودروی ما آسیب وارد شد، بدانیم چطور با کمترین خسارت آن را بفروشیم. 

۱)هرگز به مشتری دروغ نگویید

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره شد پنهان‌کاری باعث می‌شود مشتری به ما اعتماد لازم را نداشته باشد. مشتری اگر متوجه دروغگویی ما شود از خرید خودرو منصرف می‌شود و یا ممکن است مشکلات دیگری به خاطرعدم صداقت ما بوجود بیاید. هنگامی‌که زمان معامله و حتی آگهی فروش با خریدار صادق باشیم، مشتری خیلی راحت‌تر به ما اعتماد می‌کند و فروش خوبی خواهیم داشت.

۲) هنگام فروش اطلاعات خود را بالا ببرید

زمانی که خودروی شما خسارت می‌بیند، ممکن است برای فروش خودروی خود نگران شوید و با تعمیر ماشین اقدام برای فروش نمایید. فروش خودرو بدون اطلاعات کافی کار را دشوارتر می‌کند. باید قبل از دادن آگهی برای فروش دانش خود را افزایش دهیم. با توجه به اینکه اگر خسارت خودرو بیشتر از ۶۰٪ باشد پلاک خودرو تعویض نمی‌شود، باید میزان خسارت خودروی خود را بررسی کنیم. اگر خسارت زیاد باشد، معامله ی آن ممنوع است و نباید خودرو معامله شود. باید توجه کنیم اگر آسیب جدی و شدیدی وارد شده‌ باشد، باید اتاقک داخل خودرو به طور کامل تعویض شود. در غیر این صورت اجازه تعویض پلاک داده نمی‌شود.

۳) اجازه دهید مشتری خودرو را تست کند

برای خریدار این امکان را فراهم کنید تا بتواند با ماشین مد نظر رانندگی کند و از جهات مختلف آن را آزمایش کند. با این کار مشتری می‌تواند با دید بهتری خرید خود را انجام دهد. بنابراین اگر تمایلی ندارید ماشین را به قیمت پایین‌تر به اوراقی بدهید، با این کار اعتماد مشتری خود را جلب کرده تا آگاهانه تصمیم خود را بگیرد.

۴) مدارک تعمیرات را نگه دارید

بعد از این که ماشین تعمیر شد، مدارکی به شما داده می‌شود تا قسمت‌هایی که تعمیر شده‌اند مشخص شود. هر کدام از قسمت‌های آسیب ‌دیده در چه حد مشکل داشته‌است. مشتری هنگامی که این مدارک را می‌بیند، اعتمادش بیشتر جلب می‌شود و می‌تواند مطمئن‌تر خرید خود را انجام دهد. علاوه بر این، با وجود این مدارک مشخص می‌شود تعمیرگاهی که ماشین شما را تعمیر کرده است، جزو تعمیرگاه مجاز بوده و خودرو از نظر ایمنی مشکلی نخواهد‌داشت.

۵)آسیب های جزیی را از بین ببرید

ممکن است در اثر تصادفات بسیار جزئی یا هنگام پارک کردن و … بر روی بدنه‌ی ماشین زدگی‌هایی جزئی ایجاد شود. اکثر افراد به این مساله توجه نمی‌کنند و خودروی خود را از نظر ظاهری بررسی نمی‌کنند.  اگر این کار را انجام دهند، مشتری احساس بهتری برای خریدن  آن خودرو دارد. زمانی‎که بر روی خودرو زدگی یا خوردگی هر چند جزئی بر روی ماشین دیده شود، افراد رغبت کمتری برای خرید پیدا می کنند.

۶)بیمه بدنه ماشین تصادفی فراموش نکنیم

معمولا ماشین‎های تصادفی اوراق می‎شوند. هزینه‎های تعمیرات خودروها بالا است و ارزش درست کردن ندارد. با این حال اگر ماشین خود را بیمه بدنه کنید، ازفروش خودرو سود بیشتری کسب می‎کنید. 

آیا باید حادثه‎ ی تصادف خودرو را با خریدار در میان بگذاریم؟

زمانی که بدانیم که چطور می‎توانیم خودروی تصادفی را بفروشیم، آنگاه بدون دغدغه می توانیم این کار را انجام دهیم، یکی از اصل‎های مهمی که باید رعایت کنیم این  است که از دروغ‎گویی و پنهان‎کاری به شدت اجتناب کنیم. اعتماد کردن خصوصا برای فروش کالایی چون خودرو یک اصل ویژه است و زمانی فروش خودرو اتفاق می‎افتد که این اعتماد بین مشتری و فروشنده ایجاد شود. 

بهترین نحوه فروش خودروی تصادفی

نحوه‎ ی قیمت‎گذاری خودرو ‎ی تصادفی چگونه است؟

افت قیمت یکی از دغدغه‎های فروشندگان است و ذهن افراد را مرتبا درگیر می‎کند. هر چند باید نکات ایمنی را رعایت کنیم اما در طول زمان‎هایی که رانندگی می‎کنیم، احتمال دارد برای هر کدام از افراد یک یا چند بار تصادف با ماشین اتفاق بیفتد. میزان خسارتی که از تصادفات برای ما بوجود می‎آید، همراه با سال تولید خودرو می‎تواند تعیین کننده قیمت واقعی باشد. با توجه به این‎که خسارت وارد شده مربوط به کدام بخش از ماشین بوده و چه نوع خسارتی را شامل می‎شود، قیمت نهایی خودرو متفاوت خواهد‎بود. در این قسمت به برخی از این خسارت و میزان افت قیمت صحبت می‎کنیم.

  • . اگر خودرو فقط رنگ شده باشد، قیمت تعیین شده برای خودروی شما نسبت به وسعت رنگ و هم‎چنین عمق رنگ برای ماشین مختلف خواهد‎بود. رنگ کردن خودرو باعث می‎شود خودرو زودتر دچار زنگ زدگی شود. 
  • در صورتی‎که آسیب ماشین فراتر از رنگ بوده‎است، قسمت اتاقک خودرو نیز باید تعمیر شود. برای این نوع خسارت باید با دستگاه‎های پیشرفته، شاسی ماشین بررسی شود. هم‎چنین تعمیرات لازم برای شاسی و قسمت‎های دیگر به طور کامل انجام شود. در غیر این صورت اگر تصادف دیگری کند، خودرو و اتاقک آن ایمنی لازم را ندارند. برای همین این قسمت از خودرو اهمیت ویژه‎ای دارد. در هنگامی‎که قطعات نیاز به تعویض داشته‎باشند، باید قطعات جوشکاری، پرس شوند. این کار با جوشکاری و پرس ابتدایی که در کارخانه انجام می‎شود، قابل مقایسه نیست. با تعمیرات این نواحی کیفیت خودرو کمتر می‎شود و به همین دلیل خودرو دچار افت قیمت می‎شود.
  • آسیب‎هایی که از ناحیه عقب خودرو وارد شده ‎باشد، تاثیر بیشتری در کاهش قیمت دارد. با توجه به این‎که بعضی قطعات مانند گلگیر عقب را نمی‎توان جدا کرد. به همین دلیل است که افت قیمت بیشتری را شامل می‎شود. بنابراین باید توجه بیشتری داشته‎باشیم که دچار این نوع خسارت نشویم.

میزان خسارت به قسمتهای مختلف

میزان خسارت در قسمت‎های مختلف به دو دسته تقسیم می‎شود:

  • کاپوت و صندوق عقب ماشین دچار آسیب شود. در این صورت ۵ تا ۷ درصد از قیمت خودرو کاسته می‎ شود. البته اگر آسیب‎ ها جزئی بوده و در حد رنگ شدن درها و گلگیرها باشد تنها ۴ درصد قیمت ماشین کاسته خواهد شد. 
  • به ازای وارد شدن خسارت به هر کدام از اجزای سقف خودرو و ستون‎ ها و شاسی‎ ها، ۱۰ درصد افت قیمت خواهد داشت. زمانی‎ که این نوع خسارت وارد شود، مشخص می ‎شود شدت تصادفات بالا بوده است. 
  • همچنین شما می توانید بعد از فروش خودروی خود اقدام به خرید حواله خودروی جدید بکنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *